Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. február 18., csütörtök

Boros-fahéjas-citromos körtelekvár

Körtefánkon általában minden évben annyi körte terem, hogy nem tudunk mit kezdeni vele. A kompót mellett aztán ez évben lett lekvár, jövőre pedig az aszalás kipróbálása lesz a feladat:)

A lekvárhoz tavaly találtam ezt a jó kis receptet:

3 kg körte (héjastul)
1/2 liter muskotály vagy más bor (én saját száraz bort használtam)
kb 70 dkg cukor (nálam ez 50 dkg lett)
4-5 szem szegfűszeg
1 kiskanál őrölt fahéj
1 citrom vastagon felkarikázva (magot benne lehet hagyni, mert sűrít, de főzés után a maradék citromot ki kell venni)

A héjas körtét fel kell szeletelni és puhulásig főzni a többi összetevővel, aztán a citromot, szegfűszeget kivenni, botmixerrel összeturmixolni, vissza a fazékba, hogy megint felforrjon és lehet az üvegbe tölteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése