Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. január 15., péntek

Lángoló föld - Burn Up

Lángoló föld

Burn Up, 2008

(Omar Madha)

A filmet nem rég valamelyik kereskedelmi csatorna vetítette .
Az alábbiakban olvashatjátok a film rövid leírását. De nem csak ajánlom a filmet, hanem szeretném kifejezni felháborodásomat. Hogy miért is? A tévés ajánlóban a film katasztrófafilmként volt kategorizálva, ezt onnan tudtam , hogy a film végeztével próbáltam adatokat keresni a filmről.
Akkor meg is találtam egy angol nyelvű oldalt, melyen azon információkat találtam, hogy a film ugyan elképzelt, de megalkotásánál rengeteg ténybeli adatra és megfigyelésre (például a bizottságok működését illetően) támaszkodik. Sajnos most hiába kerestem, nem találom az oldalt.
Én ugyan nem szeretek senkit sem minősíteni, de több oldalon is, az értékelők között olyan hozzászólások voltak, hogy a film unalmas, meg hogy nem is igazán katasztrófafilm. Egy bejegyzés volt arról, hogy talán elgondolkodtató.
Szerintem, és a film készítéséről olvasott információim alapján én bizony elég katasztrofálisnak tartom és nagyon- nagyon elgondolkodtatónak. A végkicsengés ugyanis az, hogy bár az erőforrások egyre fogynak és mindenki látja végső katasztrófát, nem teszik meg azt, hogy visszafogják a profithajhász termelést, mert akkor az emberek majd elkezdenek aggódni, netán pánikolni, és akkor majd nem költenek például felesleges dolgokra.
Szóval ne a próféta szóljon belőlem, de ez nem katasztrófafilm, ez majdem a VALÓSÁG!!!
Mindenkitől elnézést a heves hangvételért, de a közöny és beszűkült látókör ilyen mértékét egyszerűen nem tudtam szó nélkül hagyni.

Film rövid ismertetője:
Tom McConnell az Arrow olajvállalat újonnan kinevezett igazgatója. A férfi abban a hitben áll a cég élére, hogy tisztességes üzletemberként fog eljárni a vállalat ügyeiben, ám fokozatosan fény derül a sötét titkokra. Kiderül, hogy az Inuit nevű környezetvédő csoport a vállalat tevékenységét okolja a Föld nagymértékű klímaváltozásért. Az olajkitermeléssel ugyanis nagy mennyiségű metánt szabadítanak fel, amely rongálja az ózonréteget, ezzel elősegítve a globális felmelegedést. Ennek következményeként az északi és a déli jéghegyek elkezdenek felolvadni, melytől megemelkedik a tengerek vízszintje. Ez pedig rengeteg ember lakóhelyét és életét veszélyezteti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése