Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. január 12., kedd

Játszás a kicsivel /Consuming kids film


Sokszor én is tanácstalan vagyok, amikor már minden játékból kifogytunk, amelyeket játszani szoktunk, hogy mivel is üssük agyon az időt, úgy hogy még jól is szórakozzunk. Azért írom le, mert én is szoktam jó ötleteket kapni, amelyek nagyon hasznosak.


Ma kitaláltam egy játékot. Biztos mindenkinél van sok apró játék egy dobozban, ládában felhalmozva, melyeket miután megkap a gyerek nem nagyon játszik vele. Nahát nekünk is van egy ilyenünk. Leginkább arra jó, hogy a kicsi kiöntse én meg szedegessem össze. De ma azt találtam ki, hogy egyenként kezembe veszem a dolgokat és mindig megkérdezem, hogy "Mi van a kezemben?". Ezt úgy csinálom, hogy amíg az előző játékkal van elfoglalva, addig eldugom és csodák-csodája, az eddig érdektelen játékok azonnal érdekesek lesznek, már nyitogatná a kezemet, hogy mi is van benne.
A másik módszer az, hogy bizonyos dolgoknak más funkciót kezdünk keresni. Ezt sokszor a gyerekek maguktól is megtalálják, például mikor a konyhai tölcsért dudának használják, elbújnak a papír tartó ládába, a fedőkkel cintányéroznak, legnagyobb örömömre:))
De sokszor mi is megtehetjük ezt, mert ez plusz fantáziát ad nekik, ösztönzi őket a továbbgondolkodásra.
Azok a dolgok, melyekkel a fantáziájukat használják, és mi is a miénket:), sokkal érdekesebbek számukra is és sokkal jobban fejlesztik őket.
Erről jut eszembe, hogy rákeresve a Consuming kids címszóra, sok egyéb mellett, a videók között található egy film arról, hogy a marketing és az aranyos, csak profitot szem előtt tartó cégek milyen károkat okoznak gyermekeinknek ( a fogyasztóvá nevelés mellékhatásainak is mondhatnám), illetve hogy mit tehetnek ezzel szemben a szülők.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése