Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. november 8., hétfő

Átalakulás

Már majdnem egy éve írom a blogot, így elérkezettnek láttam az időt, hogy számot adjak, milyen változások történtek velünk azóta.

Amint a blog kezdetén írtam, volt egy alap problémám, nekem és nagyobbik fiamnak, az ekcéma. Először csak a tüneteket próbáltam házilag kezelni, az orvos által felírt szteroidos krémmel szemben, amelynek ugyan volt eredménye, de nem szüntette meg teljesen a panaszokat. és hosszú távon káros lett volna. Aztán szerencsére rátaláltam Antal Vali oldalára és rájöttem, hogy a tünetek kezelése nem megoldás, az okot kell megkeresni és ennek tükrében lehet cselekedni.
Szép lassan kicseréltem a kozmetikumaimat (a szappantól kezdve a fogkrémig mindent), mosogatószert, mosószereket (bár sajnos a mosódiót csak mosogatógépbe használom, vagy nem foltos ruhákhoz), tisztítószereket és mára talán méregmentesnek mondható a háztartásunk.
Azóta tudok például kesztyű nélkül is mosogatni, a kézmosás sem okoz fájdalmas tüneteket. A sok kence, vegyszer helyett ugyan valamivel drágább, de sokkal kevesebb került a polcra, bár egy-két nagyon olcsó megoldást is megtaláltam, főleg a takarítás terén.

Nem csak ezen a területen történt változás, mert közben az étkezésünket is próbáltuk a paleolit étrend szerint alakítani, bár ez a két gyerek mellett nem megy annyira, de sok mindenben mégis törekszünk az elveket követni. Ugyanebből a forrásból és más orvos által írt könyvből megtudtuk bizonyos vitaminok fontosságát és helyes adagolását, amelynek segítségével én egy éve elkerültem azt, hogy antibiotikumot szedjek, amely nálam egy nagy csoda, mivel korábban állandó torokgyulladásaim voltak.

Még nagyobb szerepet játszanak életünkben a gyógynövények, fűszerek, amelyeket most már saját magam termesztek, szárítgatok, aprítok. A kertben egyre több saját gyümölcsöt és zöldséget termelünk, így tudjuk, hogy ezek nincsenek vegyszerezve, illetve bio vegyszereket fogunk használni és egyéb kíméletes megoldást. A gyümölcsöket mindig maradéktalanul felhasználjuk, lekvárnak, befőttnek, mélyhűtőbe rakjuk, sajnos az aszalást még nem volt időnk kipróbálni.

A fejünkben történt a legnagyobb változás, blogtársainktól és egyéb forrásból is számos írást olvastunk és olvasunk el, filmet néztünk meg, amely még inkább felnyitotta szemünket, illetve megerősített bennünket meggyőződésünkben, hogy az út, amelyen járunk helyes és talán ez az egyetlen út, amelyet gyerekeinknek átadva egy élhetőbb világ formálódhat.

Spórolunk sok mindenen, a használt ruhákat továbbadjuk a rokonságban, magunk is veszünk használt könyvet, játékot, ruhát, de vettünk már víztároló hordót, szerszámot is.
A ruhákat többször megvarrom, férjem szinte mindent megjavít, felújít, takarékosan bánunk a vízzel és más erőforrással. Komposztálunk és a faanyagot is gyűjtjük, felhasználjuk.

Gyerekeinket is a szerénységre neveljük, főként a velük történő foglakozást tartjuk a legértékesebbnek, amit adhatunk nekik.

Az általunk megtalált megoldásokat rokonságunkban, barátaink körében és itt a blogban is próbáljuk közvetíteni, terjeszteni, vegyes eredménnyel, de vannak már követőink:))


1 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot a blogodnak, Szilvi! Nagyon jókat írsz, csak így tovább! A legjobbakat!
    Andrea (csocsodalom.hu)

    VálaszTörlés