Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. augusztus 31., kedd

Körtés süti

Ez egy kedvenc receptem, tavaly csináltam először és rögtön dupla adagot, mert így is hamar elfogy:)
Én egy közepén lyukas, 25 cm átmérőjű kuglóf formában szoktam sütni.
Az eredeti recept mellé írtam zárójelben egy paleosított (ld. korábbi paleolit táplálkozás) változatot.

2 tojás
1 dl olaj, oliva csak akkor, ha nem extra szűz
0,75 dl tej (víz)
2 citrom reszelt héja
6,5 dkg cukor (nyírfacukor, vagy sztívia)
18,5 dkg liszt (zabkorpa és/vagy kölesliszt - kölespehelyből szoktam darálni)
1 cs sütőpor
2 púpos ek egész mák
4 közepes, kevésbé lédús körte (szerintem más gyümivel is ki lehet próbálni: nem túlérett szilva, barack)

Citrommáz
6 dk porcukor (nyírfacukor, vagy sztívia)
4 tk frissen facsart citromlé ( nálam ez több is szokott lenni)

A kapcsos formát kivajazni, lisztezni. Tojást olajjal, tejjel és citromhéjjal kissé habosra verni. Aztán hozzá a többi száraz összetevőt. A körtét meghámozni, kis kockára vágni és a tésztához keverni. 180C-on 40 percig sütni.
A mázhoz a cukrot a citromlével elkeverni és a kihűlt tésztára önteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése