Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2010. szeptember 20., hétfő

Birsalma-szőlő lekvár recept

Ezt, a szerintem elég különleges receptet tavaly találtam a neten, mert pont ez a két alapanyagom volt. Nem is találtam több olyat, amely ezt a két gyümölcsöt párosítaná. Mondjuk ez azért a munkásabb dolgok közé tartozik, de elkészítettem és azóta is élvezettel eszegetjük. Mindenkinek ajánlom!

Hozzávalók:
1,5 kg sötét szemű szőlő
1 kg előkészített birsalma,
ízlés szerint gyümölcscukor,
kevés nátrium-benzoát

Elkészítés:
A szőlőt megmosom, leszemezem, és időnként megkeverve puhára főzöm.
Ha hűlt egy kicsit, akkor szitán áttöröm, és felfogom a levét abba a fazékba, amiben majd a lekvárt főzöm. (A zömmel magot és héjat tartalmazó masszából még álltában is csöpög ki valamennyi lé. )
Felvágom a megmosott birsalmákat, kivágom a magházukat (meghámozni nem szükséges), majd vékony szeletekre vágom őket, és rakom egyenesen a szőlőlébe.
Felrakom főni. Eleinte lehet lefedve, mint a kompótot (közben elő lehet készíteni az üvegeket). Akkor kell elkezdeni kavargatni, amikor a birsalmák főnek szét, és sűrűsödik. Ha nagyon fanyar, akkor kevés gyümölcscukorral ízesítem. A legvégén hozzákeverem a nátrium-benzoátot.
Az előkészített üvegekbe kanalazom, figyelve arra, hogy ne maradjon levegős. Az üvegeket lezárom, és száraz dunsztban hagyom kihűlni (vagyis egy félreeső helyen bebugyolálom őket egy példbe, hogy szép lassan hűljenek ki).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése