Magamról

Saját fotó
Budapest, Hungary
Az internet világok egész tárát nyithatja meg előttünk, olyan emberek, gondolatok és információk megismerését, amelyekkel enélkül talán sohasem találkoznánk. Az információ pedig hatalom, annak jó célokra történő felhasználására törekszem ezen blogban is. Az én világom is folyamatosan alakul, de alapvetően olyan értékek felismerését, megóvását tűztem ki célul, melyek mások számára is hasznosak lehetnek, illetve ezeket az információkat keresem másoknál is.

2011. április 6., szerda

Kerti szemle

Növényeink átteleltetéséről:

A goji bokor/fa valóban takarás nélkül bírta a hideget. Tavaly ültettem és sajnos csak késő ősszel lett rajta pár virág, amelyek persze már nem tudtak beérni, na de majd most!

A gránátalma, a nemes babér és a kivik tövét például buborékos nejlonnal (csomagokból szoktam kiszedni ezt és más csomagolóanyagot is, tehát nem kell megvenni) tekertük alul, aztán csirkehálóval körbekerítettük és leveleket tömtünk a tő köré. Minden szépen áttelelt, bár a babér kicsit megsínylette, de tavaly ültettem mindent, így nem csoda, hiszen még pici. Bár azt mondják a babért jobb bevinni teleltetni, így mégis sikerült átvészelni az időszakot.

A kakukkfűre is ezt mondják, így kettőt behoztam, amelyek szépen el is satnyultak, kidöglöttek, amely viszont a kertben maradt, és hungarocel borítással vettük körül, gyönyörűen zöldell. Évelő bazsalikom bokrom viszont meghalt egy idő után, de rengeteg magot szedtem, amelyeket már el is ültettem, remélem szépen kikelnek.
Vettettem még oregánót is, galambbegy salátát, amelyből szerintem nemsokára már ehetünk - ez azért érdekes, mert télen is vethető hidegágyba, így már kora tavasszal ehető.
Van már rengeteg paradicsom palántám és rendes salátát is ültettem.

A folyton érő eper fölé férjem készített egy csinos kis fóliát, közé csepegtetős locsolócsövet, reméljük minél előbb lesz saját csemegéznivalónk. ( A boltit elkerüljük, mivel mint tudjuk tele van méreggel, sőt egy cikkben azt olvastam,hogy ebben a gyümölcsben van szinte a legtöbb.)

Magról kelt citromfámat megpróbáltam beoltani biztosan termő citromággal, de sajnos nem sikerült. Az oltás azért kellett volna, mert olvastam valahol, hogy a magról kelt növény nem biztos, hogy terem. Még azért reménykedem, hátha lesz rajta virág.

A vörös és rendes áfonyáim jól vannak, most beújítottam egy futónak kinéző vörös áfonyát is. A vörösek még nem teremtek, ez is az idei év várakozása lesz.
Savasításnak szétszórtuk a tavaszi kerti takarításkor elégetett faszenet, remélem jót tesz nekik.

Tavaly ültetett fekete berkenyém és felfele növő szedrem nagyon szép, remélem ezeken is lesz termés.

A csigákkal való harcban megszüntettem a kertben jó néhány búvóhelyet, felstócolt faágakat, illetve egyik virágom alját jól megnyestem így kevesebb búvóhelyet adva nekik, mert láthatóan ezeken a helyeken teleltek át.

Nos, most dióhéjban ennyit:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése